Kotisivu / Tiedotteet / Lindström kehitti virtuaalimaailman, joka auttaa pohtimaan tekstiileihin liittyviä valintoja ympäristövastuun kannalta
01.03.2024

Tekstiilialan palveluyritys Lindström Oy on kehittänyt Dream Room -virtuaalimaailman, jonka tarkoituksena on herättää ajatuksia tekstiilialan vastuullisuuteen sekä tekstiilivalintojen vaikuttavuuteen liittyen.  Lindström haluaa olla tekstiilialan edelläkävijä, ja siksi se haluaa tuoda myös uudenlaisia, inspiroivia tapoja tutustua näihin asioihin.

”Lindström on kehittänyt Dream Roomin, koska haluamme vaikuttaa ja olla luomassa parempaa tulevaisuutta. Uskomme, että digitaaliset ratkaisut yhdistettynä inspiroivaan, tunteita herättävään toteutustapaan, ovat nykyaikainen tapa vaikuttaa”, toteaa tulosyksikön johtaja Sami Toljamo.

Tällä hetkellä Dream Room toimii sekä suomeksi ja englanniksi. Virtuaalimaailmassa on kaksi teemaa ja yhteensä neljä huonetta. Vastuullisuusteeman alla on kolme huonetta: Uhka (Threat), Tulevaisuus (Future) ja Ratkaisu (Solution). Huoneissa tutustutaan ympäristöön liittyviin uhkakuviin ja vastuullisempiin ratkaisuihin.

Vaikuttavuusteeman alla on yksi huone, jossa kävijöillä on mahdollisuus tutustua siihen, miten tekstiilivalinnoilla voi tieteellisesti vaikuttaa ihmisten tunteisiin: esimerkiksi hammaslääkärin vastaanotolla rauhoittavasti tai ostoskeskuksessa energisoivasti.

”Meillä on tutkittua tietoa siitä, että ympäristö vaikuttaa ihmisten käyttäytymiseen. Tätä tietoa voitaisiin hyödyntää nykyistä enemmän muun muassa aulatilojen mattojen ja wc-tilojen pyyheautomaattien suunnittelun avulla”, Toljamo toteaa.

Matkaoppaana virtuaalimaailmassa toimii Lindsai-hahmo, jonka kanssa reissu on sekä hauska, opettavainen että pelillinen.

”Lindström täyttää tänä vuonna 175 vuotta, ja on onnistunut alusta uusiutumaan ja kehittymään ja sitä kautta menestymään. Dream Room on esimerkki Lindströmin kyvystä innovoida ja uusiutua. Vastaavaa virtuaalimaailmaa ei Suomessa ole vielä ollut”, kertoo Suomen maajohtaja Pasi Saarinen

Linkki: lindstromgroup.com/dreamroom

Lisätietoja: