Jatkuvalle työllemme kestävän kehityksen hyväksi on nyt myönnetty kultainen sertifikaatti EcoVadisin uusimmissa kestävän kehityksen luokituksissa. Tämä tarkoittaa, että olemme 5 %:n kärjessä yli 100 000 arvioidusta yrityksestä ja oman toimialamme 2 %:n kärjessä. Luokitus kattaa koko Lindström-konsernin kaikissa toimintamaissamme.

EcoVadis on johtava vastuullisuusarviointeja tekevä taho. Se tarjoaa vastuullisuusarviointiin yhteisen alustan, johon kuuluu yhteinen tulostaulukko, vertailukriteerit ja toiminnan parantamisen työkaluja. Luokitus kiteyttää tarkasteltujen organisaatioiden käyttäytymisen ympäristön, työ- ja ihmisoikeuksien, etiikan ja kestävien hankintojen teemojen alle.

Suoriuduimme erityisen hyvin ympäristön osalta erinomaisella tuloksella 90/100. Liittyminen YK:n Global Compact -aloitteeseen, konserninlaajuisen ISO 45001 -sertifikaatin saavuttaminen työterveydessä ja työturvallisuudessa sekä dokumentoinnin parantaminen vaikuttivat myönteisesti myös suoriutumiseemme työ- ja ihmisoikeusasioissa sekä eettisissä kysymyksissä.

”Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme mahdollisimman kestävää palvelua, ja tämä arviointi on erinomainen tapa osoittaa edistymisemme. Haluan kiittää kaikkia kollegojani, jotka ovat myötävaikuttaneet tähän saavutukseen. Tämä oli hieno päätös edelliselle vuodelle”, iloitsee Lindströmin laatu- ja vaatimustenmukaisuusjohtaja Harri Puputti.

Jatkuvalle työllemme kestävän kehityksen hyväksi on nyt myönnetty kultainen EcoVadis -sertifikaatti EcoVadisin uusimmissa kestävän kehityksen luokituksissa.